ANTZERKI EGILEEN ELKARTEAK (AAT) DRAMATURGIA BERRIEN INGURUAN ANTOLATZEN DU FOROA.
Antzerki Egileen Elkartea (AAT) 1990ean sortu zen, Idazleen Elkargo Elkartearen atal autonomo gisa. Harrezkero, antzerkigileen duintasuna defendatzea izan du helburu. Antzerki Egileen Elkartea lanerako, eztabaidarako, aldarrikapenerako eta zabalkunderako gunea da gaur egun, eta gutxienez lau belaunaldi antzerkigile biltzen dira bertan, helburu berarekin: gure gremioaren ikusgarritasun soziala eta profesionala. Sektoreko beste elkarte eta profesional batzuekin lan egiten dugu hainbat proiektutan, aldarrikatzen dugun zabalkundea eta ikusgarritasuna lortzeko.
01/12/23/12/01
16:00, 180 min.
Udaletxea, Aurelio León Aretoa.
Dohakoa aretoa bete arte
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Las nuevas dramaturgias comprenden una revisión de la dramaturgia tradicional donde creadores y creadoras vinculados a las artes escénicas (teatro, danza, circo, performance, objetos) indagan nuevos modos de generar estructuras dramáticas o conceptuales que permitan desarrollar un espectáculo visual, textual o performativo partiendo de premisas relacionadas con el trabajo de investigación personal, el cruce de disciplinas escénicas o la experimentación en la sala de ensayos.
Jana Pacheco antzerkigilea, eszena-zuzendaria eta artearen historialaria da. RESADen ikasi zuen eta Arte Eszenikoetako master bat egin zuen Unibertsitate Konplutentsean. Gaur egun doktorego-ikasketak egiten ari da eta “Dramaturgias Visuales: innovación escénica contemporánea” tesirako ikertzen ari da.
Besteak beste, Fatima Delgadoren Run baby run (2023, Salón Teatro, DCG, Santiago de Compostela) eta Nieves Rodríguez Rodríguezen La tumba de María Zambrano -Pieza poética en un sueño- (2018, Centro Dramático Nacional) obrak zuzendu ditu, eta dantzarako dramaturgia egin du LaMov konpaniaren Julietas y Romeos (Zaragozako Kongresuen Jauregia, 2022) lanean.
Entiendo la dramaturgia como dispositivo, juego o acumulación de preguntas que nos arroja hacia lugares desconocidos, incómodos, vulnerables, a veces brutales y otras repletos de ternura. Lo siento como tratar de guiar un viaje en el que intuyes, pero nunca sabes hacia dónde vas hasta que has llegado; por eso, me encanta escribir acompañada y que el texto trace una ruta aproximada para un proyecto colectivo. Amo las historias corales y las narrativas que, además de los conflictos, abordan su restauración. Más de utopías que de distopías.
Antzerkigilea, aktorea eta arte-hezitzailea. William Layton laborategian trebatu zen, dramaturgiako master bat egin zuen UNIRen, baita. Madrilgo Unibertsitate Konplutensean, genero-ikuspegidun idazketa performatiboko diploma bat ere egin zuen.
Besteak beste, Donostia Hiria 2020, Feten 2019 eta Nafarroako Antzerki Eskolaren testu lehiaketan saritua izan da. Nerabeekin eta helduekin komunitate- eta gizarte-antzerkiko proiektuak garatzen ditu, eta horietatik pentsamendu kritikoa sustatzen du hainbat lengoaia eszenikoren bidez.
De la narrativa al teatro: un camino de escritura individual que surge a través de la novela y el cuento, trabajando la “descomposición” del texto literario en sí para acercarlo a algo más inmediato y poético.
Palabra/Cuerpo, Palabra/Trauma.
Palabra, condensación y explosión de mundos: lo secreto, lo onírico, lo olvidado.
Filosofia eta Letretan, Pianoan eta, maila dramaturgikoan, Bartzelonako Beckett Aretoko tailerretan trebatua, Eugenia Kléber gidoi zinematografikoko irakaslea izan da Centre d ‘Estudis Cinematogràfics-en eta hainbat film eta dokumentalen gidoilaria. Eleberri, kontakizun edo antzerkiaren egile gisa, hamar liburu argitaratu ditu Tusquets bezalako argitaletxeekin.
Carne de tu carne, Emakumeen Nazioarteko IX. Dramaturgia Saria La escritura de La/s Diferencia/s en 2021. Algo se ha roto, 1997ko Narratzaile Berrien IV. Eleberri Saria irabazi zuen, Tusquets Editores-ek emana. Gidoi mailan, Amsterdamgo Joris Ivens Award saria irabazi zuen, La memoria del agua lanagatik. Gidoi Onenaren Saria Alcalá de Henaresen eta Montpellierren.
Dramaturgias para la resistencia es un término que acuño (poco original) para hablar sobre aquellos textos que exploran los universos de las comunidades oprimidas a través de la filosofía y el arte, textos que construyen relatos multidimensionales que sirven para hacer consciente el motivo de lo hiriente. Palabras que sellan sueños, dignidades, resistencias y cosmologías. Propongo dialogar (desde mi lugar de persona racializada) en torno a los textos de autores y autoras de la actualidad que integran en sus dramaturgias una visión crítica sobre las discriminaciones, usando como punto de partida el pensamiento feminista, antirracista y decolonial.
Artista eszenikoa. Los Andeetako antzerkigile eta sortzailea. Antzerki fisikoan eta keinu-antzerkian espezializatzen da. Antzerkia idatzi, zuzendu eta irakasten du 2014tik, eta, 2017tik, arte-hezitzailea egiturazko indarkerien prebentziorako eta sentsibilizaziorako proiektuetan.
2016tik, TNT Atalaya (Sevilla), Medialab Prado, Matadero (Madril), Konvent (Bartzelona), Sala Cuarta Pared, Nave 73, Pradillo Antzokia eta Centro Coreográfico Canal espazioetako ikerketa eszenikoko proiektuen koordinatzailea eta zuzendaria da. Literatura dramatikoari buruzko aipamenak argitaratzen ditu Zenda aldizkari digitalean, eta Godot aldizkariaren La Corbata programan kolaboratzen du.
Las nuevas dramaturgias no tienen sentido sin ese mestizaje que se crea en la sinergia de lenguajes y en la posibilidad de establecer un diálogo entre la tradición y la vanguardia. Somos productos éticos y estéticos de nuestros ancestros más primitivos y de todo aquello que hemos podido estudiar y descubrir, por tanto, si algo puede considerarse nueva dramaturgia es aquella que huela a pasado y se abra como un paisaje inquietante al futuro.
Zuzendaria, prestatzailea, egilea, artista plastikoa eta kudeatzailea.Bere antzerki heziketa Bartzelonan hasi zuen hirurogeita hamarreko hamarkadaren amaieran, L’Escola d’Actors-en, Kataluniako hainbat profesionalekin. Geroago, laurogeiko hamarkadaren amaieran, Cuarta Pared prestakuntza programan sartu zen, Madrilen, eta bertan aktore eta zuzendari gisa trebatu zen.
Bere ibilbidean zehar, AFORO-Cursos Internacionales de Teatro, C.E.T.-Centro de Entrenamiento Teatral, Dante-Espacio de Investigación Contemporánea, CDR-Centro Dramático Rural eta antzerki sozial garaikideari buruzko beste pentsamendu eta ikerketa-proiektu batzuk sortu ditu.